Fűtőmotor

A fűtőmotorok gyakori hibája a kefék kopása, a csapágy kiszáradása, megszorulása. Persze nem mindig maga a motor okoz üzemzavart, hanem például a szabályzó elektronika, amely többféle is lehet típuson belül, mivel a kocsi lehet automata-, digit- vagy manuális klímás, klíma nélküli is. Ha elektronikai hibára gyanakszunk, mindenképpen ellenőrizzük a csatlakozó lábkiosztását és az elektronikai rendszert. A fokozatokban állítható fűtőmotor általában csak előtét ellenállásokat tartalmazó elektronikával van ellátva, amelynek leggyakoribb hibája az ellenállások elé kötött dióda kiégése. A digitális, vagy fokozatmentes szabályzású fűtőmotorok vezérlése általában tranzisztorral vagy tranzisztor párral történik. Gyakori a vezérlő tárcsa érintkezési hibája is.
A fűtőmotort a legtöbb típusnál az utastérben találjuk, az utas oldalon lábnál, felfelé beszerelve, esetleg mindkét oldalon egyet-egyet. Kiszerelésnél ügyeljünk arra, hogy a gyújtást vegyük le, nehogy a kontakthibás motor a kezünkben meginduljon. Csapágycserével nem érdemes házilag kísérletezni, a befektetett munka nem hoz megfelelő eredményt.