Hátsó híd


Több típushoz. A kép csak illusztráció, több Citroen és Peugeot típushoz is tartunk bontott hátsó hidat.

A híd felújítása vagy újra cserélése igen költséges, ezért megfontolandó egy jó állapotú bontott alkatrész beépítése. A hátsó híddal kapcsolatok leginkább Peugeot típusoknál jelentkeznek, de egyes Citroen modelleknél is előfordul ez a megoldás (pl. Xsara). A problémát a hátulról hallható nyikorgás jelezheti, illetve a hátsó kerekek terpesztése, ami a gépkocsi mögé hajolva vagy guggolva látható a legfeltűnőbben. A kerekek ilyenkor nem pont függőlegesek és párhuzamosak, hanem felső oldaluk befelé dől, szöget zárnak be egymással. Ha a dőlés már könnyen látható mértékű, akkor valószínűsíthető, hogy a javítást nem lehet megúszni egy egyszerű és viszonylag olcsó csapágy- és szimmering cserével. A torziós rugókkal ellátott hátsó híd teljes cseréjére gyakran sor kerül, általában a gépkocsi élettartama alatt legalább egyszer. Különös figyelmet érdemes fordítani a kerekek terpesztésére használt Citroen vagy Peugeot gépkocsi vásárlásánál. Kisebb  értékű jármű esetén akár még a vásárlástól való elállás is megfontolandó, tekintettel a javítás várható költséges voltára.