Partner műszerfal

A műszerfalak pótlásánál fontos figyelnünk a műszerek kiosztására. A diesel típusok fordulatszámmérő skálája kisebb terjedelmű, míg a benzineseknél csak 5000-6000 fordulat / percnél kezdődik a piros tartomány. Ez nem csak azért lényeges, hogy a műszert ne akaszthassuk ki, hanem általában a működési elv is más, vagyis nem fogjuk tudni működésre bírni például egy benzines kocsiban a diesel órát. Persze a kis műszerek, a vízhőfokmérő, a benzinszint jelző és a többi kijelző helyzetére is érdemes figyelni, mert ha más kiosztású órát próbálunk beszerelni, azzal szembesülhetünk, hogy a hátoldali csatlakozók nem stimmelnek. Nézzük tehát meg alaposan a saját, majd a vásárolni kívánt műszert, mielőtt beruházunk. Esetleg érdemes egy próbát is tenni, ha a kiszerelés nem bonyolult, mert előfordulhat, hogy a feltételezett műszerfal hiba valójában a fordulatszámmérő jeladó problémája, vagy az üzemanyag-szintjelző adóé, esetleg éppenséggel egy kábelszakadás okozza a gondot.
Ha magunk végezzük a szerelést, ügyeljünk a pattintós műanyagok épségére, és a rejtett csavarokra! Semmit ne erőltessünk, ne tegyünk kárt a borításban! A gyújtást a szerelés előtt mindenképpen vegyük le.